SUMBANGAN ESPORT


FAEDAH KEPADA NEGARA DALAM MENGAMBIL BAHAGIAN DALAM E-SUKAN


 Menghentikan pengeluaran sekolah. Remaja di sekolah menengah atau kolej yang mempunyai bakat e-sukan terdedah untuk meninggalkan biasiswa mereka, untuk meneruskan kerjaya yang sangat tidak pasti dalam e-sukan. Sama seperti sukan, program esport yang dibiayai awam boleh membantu mereka bersaing, tanpa mengorbankan biasiswa mereka.
  • Visa perjalanan. Atlet mempunyai visa khas berasaskan sukan, membolehkan mereka melancong dan dengan mudah menghadiri pertandingan yang berbeza. Perkara yang sama boleh dilakukan oleh negara yang mengambil bahagian dalam sukan.
  • Mengeluarkan esport daripada perjudian. Pada tahun 2012, hampir di setiap negara, apabila acara membenarkan anda memenangi wang, acara tersebut secara automatik dikendalikan oleh agensi perjudian setiap negara. Kebanyakan esport di luar sana dianggap "permainan kemahiran" dan bukan "permainan nasib". Jadi esports perlu dilayan secara berbeza daripada loteri, kasino dan poker.
  • Status rasmi. Pada tanda yang sama seperti sebelum ini, tidak ada status "pemain profesional" sebenar untuk diisytiharkan sedemikian. Ia membolehkan kerajaan melayan setiap pemain pro sama, bukannya mempunyai rejim berbeza untuk jenis kerja yang sama.
  • Struktur yang lebih baik. Sekolah, kemudahan latihan, penyiaran, dll. Daripada syarikat yang mempunyai kawalan penuh, kerajaan boleh melabur di dalamnya, dan memasang peraturan yang lebih baik, membantu ekonomi berkembang dan masyarakat mengintegrasikan esport dengan lebih lancar.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KEBURUKAN E-SUKAN

KEBAIKAN E-SUKAN

SAMBUTAN E-SUKAN